Kalendarz
Harmonagrm
Galerie
Kontakt Konatkt
herb
Gmina
Gorzkowice
Logo tłumacza migowego
24 maj2017


 

Żyjemy w cywilizacji internetowej i telewizyjnej. Badania niejednokrotnie wskazują szkodliwość nadmiernego spędzania czasu przed ekranem telewizora czy komputera. Aby dziecko nauczyło się w mądry i umiarkowany sposób korzystać z mediów, musi już w najmłodszym wieku otrzymać alternatywę w postaci innej, atrakcyjnej formy spędzania czasu, jaką jest czytanie tradycyjnej książki.

Wielu ludzi choć umie czytać – nie czyta? Dlaczego? Ponieważ nawyk czytania i miłości do książek musi powstać w dzieciństwie. Jeśli chcemy, aby sztuka czytania nie zanikła, musimy zachęcać dzieci do czytania już od najmłodszych lat, ponieważ jeśli dziecko nie spotka się wtedy z książką, nigdy nie będzie odczuwało jej braku.

Już od wielu lat maj jest miesiącem spotkań z literaturą, książką, jej twórcami, dlatego tradycją Szkoły Podstawowej w Gościnnej stały się obchody Dni Oświaty, Książki i Prasy służące promocji i popularyzacji czytelnictwa . 22 maja 2017 r. uczniowie szkoły dzięki wyobraźni przenieśli się do muzeum książki oraz do biblioteki. Artyści z kl. IV-VI przypomnieli w programie artystycznym historię pisma i książki oraz wcielając się w poszczególne gatunki książek zachęcali do ich czytania.

Kolejny etap obchodów to konkursy: recytatorski dla kl. 0-III i pięknego czytania dla kl. IV-VI. Jury, w skład którego weszli nauczyciele a przewodniczącą była pani dyrektor, wyłoniło zwycięzców:

-w konkursie recytatorskim ( w kategorii kl. 0-I) – I miejsce – Oliwia Lasek, II miejsce – Emilia Siadkowska, III miejsce – Joanna Jeż, wyróżnienie – Kacper Krawczyk; (w kategorii kl.II-III)-I miejsce – Wiktoria Fila, II miejsce – Alicja Chruścik, III miejsce – Kacper Gałkowski,

- w konkursie pięknego czytania – I miejsce – Dawid Stachański, II miejsce – Marlena Olczyk, III miejsce – Małgorzata Turniak.

Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody książkowe.

Mimo że książka przestała pełnić rolę głównego nośnika informacji o otaczającym świecie i jej funkcja jest zupełnie inna niż kilkadziesiąt lat temu, to jednak ciągle dostarcza modeli wytyczających sposób bycia, określa kodeksy postępowania, podaje przykłady dla rozwiązania problemów życia własnego, grup i szerszych środowisk społecznych. Uczy sztuki wyboru wśród społecznych opinii i interesów, wśród różnych pojęć i chaosu, wskazuje źródła i wspólne cele, wzbogaca psychikę czytelnika, dając mu podstawy do rozumienia siebie jako jednostki wyodrębniającej się od reszty społeczeństwa i do zrozumienia innych ludzi. Taką drogę powinna wskazać właśnie każdemu dziecku szkoła.


 

 

Wpisany przez: MS

Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia