SCRATCH to edukacyjny język obiektowy, stworzony do nauki programowania. Pozwala na tworzenie interaktywnych historii, animacji, muzyki oraz gier. Programowanie odbywa się za pomocą ,,puzzli”, które można łączyć i układać w wybranej przez siebie kolejności.
Do Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach dotarły przed rokiem roboty Photon. Photon jest interaktywnym robotem, który "rozwija się razem z uczniem". Dzięki nim uczniowie uczą się kodowania, programowania, logicznego myślenia, planowania i przewidywania. Rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową, polepszają orientację przestrzenną.
Nauka przez zabawę jest najlepszą i najbardziej przyswajalną jej formą. Uczniowie mogli się o tym przekonać podczas programowania Photona za pomocą języka programowania SCRATCH wykorzystując tablety pozyskane z programu "Labolatoria przyszlości". Stawiali robotowi określone zadania: ruch, wydawanie dźwięku i zmianę koloru czułek. Dzięki specjalnej macie edukacyjnej, uczniowie operowali robotem w różnych orientacjach przestrzennych. Grafika, symbole oraz kształty umieszczone na polach maty ułatwiały dzieciom tworzyć własne zadania do zaprogramowania. Poznany na lekcjach język programowania w sposób czytelny i praktyczny uświadamia uczniom potrzebę uczenia się programowania i wykorzystywania go na różne sposoby.
Programowanie PHOTONA w Scratchu to wspaniałe podsumowanie lekcji programowania na informatyce.
Wpisany przez: MS